piątek, 23 listopada 2012

nie narzekam



Kiedyś dostałam na urodziny książeczkę pt. „Szczęście na każdy dzień” zawierającą, różne, miłe sentencje na każdy dzień roku. Bardzo proste, czasem nawet infantylne zdania, ale takie pozytywne.
Na przykład dzisiaj mamy takie oto przesłanie:
Bądź serdeczny dla drugiego człowieka, żeby i on umiał obdarzyć cię tym samym.
No tak, po prostu bądź serdeczny…..
Ostatnio dużo czytam i chłonę myśli pozytywne, mając świadomość, że mózg bombardowany  informacjami o określonym zabarwieniu, z czasem właśnie takie będzie również produkował.
Zamówiłam również białą opaskę w stowarzyszeniu Nowa Psychologia i przyłączyłam się do akcji POWIEDZ STOP NARZEKANIU.  Ta opaska ma przypominać, że narzekanie nie jest dobre, uzależnia i jest pójściem na łatwiznę.
W mojej pracy wspieram i pomagam ludziom najczęściej mocno uzależnionym od narzekania. Oczywiście, sama wymyśliłam ten rodzaj uzależnienia, ale mam przekonanie, że coś takiego istnieje…. Narzekanie, gderanie, użalanie się, żądanie, oskarżanie innych, zrzucanie winy na los, na instytucje – to wszystko daje tym ludziom komfort psychiczny w ich bierności i oczekiwaniu na to, że ktoś inny przeżyje za nich życie i zrobi, co trzeba zrobić.
Bo przecież „ja mam tak przewalone, że jak niby co niby gdzie niby z kim niby mam cokolwiek zrobić?” No więc można spokojnie pić kawę, gapić się w TV i złorzeczyć na świat.

Dlatego chłonę i zbieram te dobre myśli i słowa, żebym mogła się za nimi schować i spokojnie pracować i nie „zarazić się” narzekaniem. Tego wszystkim dzisiaj serdecznie życzę! I jeszcze zdanie na jutro:

Przez tysiąc drobnych grzeczności, które codziennie wyświadczasz drugiemu, mówisz mu, że jest ci bliski i drogi.

i jeszcze kilka obrazków, które niezmiennie kojarzą mi  się pozytywnie:







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz